Bijna naar huis! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Saskia Castenmiller - WaarBenJij.nu Bijna naar huis! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Saskia Castenmiller - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

12 Augustus 2015 | Canada, Vancouver

Het is al weer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, maar heb in de tussentijd niet zo heel veel tijd gehad om wat te schrijven.

Nadat Leonie naar huis was gegaan, heb ik ruim een week in een B&B geholpen met vanalles en nog wat, tegen kost en inwoning. Erg leuk om te doen en super leuke mensen :) Het was in Hope, zo'n 3 uur rijden vanaf Vancouver, en in de bergen, zo mooi daar! Fijn ook om even een tijdje op dezelfde plek te zijn en niet alleen maar rond te reizen en toeristische dingen te doen. Via het gastgezin kon ik tegen een goed prijsje in zo'n klein vliegtuigje vliegen. Ik mocht ook nog een tijdje zelf vliegen terwijl de piloot een beetje zat te chillen en uit het raam aan het kijken was ;) Geweldig!

Daarna was het tijd om in het vliegtuig te stappen en naar San Francisco te gaan! Best wel spannend allemaal, de Amerikaanse customs enzo, maar in San Francisco ontmoette ik weer die jongen met wie ik door The States ga reizen. De volgende dag hadden we al een auto gereserveerd voor onze roadtrip naar Portland, maar eerst een paar dagen chillen in San Francisco. Leuke stad is het! We hadden fietsen gehuurd en over de Golden Gate Bridge gefietst. Het was die dat super mooi weer dus daar hebben we heel veel geluk mee gehad! Verder hebben vooral veel rondgewandeld, de cable cars genomen en naar Lombard Street geweest, de straat met al die bloemen en bochten. Leuk om op al deze manieren de stad te verkennen. Alcatraz hebben we overgeslagen, omdat er geen kaarten meer te krijgen waren..

De dag daarna was de dag dat we aan onze 3-daagse roadtrip gingen beginnen. Eerst door de stad rijden en via de Golden Gate richting het noorden. De route hadden we zo veel mogelijk langs de westkust uitgestippeld. In deze drie dagen hebben we zoveel gereden en zoveel gezien! De plek waar de film 'The Birds' is opgenomen, de Redwoods (die grote bomen), we konden zelfs door een zo'n boom rijden, van die schattige kleine Amerikaanse dorpjes, lighthouses, walvissen, mooie zonsondergang, en nog veel meer! De kust is heel mooi daar, zo anders dan Canada. Op onze bucketlist stond dat we wilden gaan zwemmen in de Pacific Ocean, dus op een ochtend in zo'n schattig Amerikaans dorpje aan de kust, gingen we dat doen Freezing! Men wat is dat water koud! Maar trots op ons dat we dat hebben gedaan ;)

Na deze dagen hebben we zo'n 2 dagen in Portland doorgebracht. Dit is ook een hele leuke stad, heel anders dan San Francisco! Prima wel voor 2 dagen, want zo groot is het niet. Daarna aan onze tocht naar Olympic National Park begonnen, zo'n 5 uur rijden. Wederom was het erg mooi daar! We zijn de dag erna doorgereden naar het meest noord-westelijke punt van Amerika en konden vanaf daar Vancouver Island zien! Dat ligt niet zo gek ver weg vanaf dat stuk van Amerika.

De volgende dag naar Seattle vertrokken, waar we weer een paar dagen bleven. Een van de leuke dingen daar was de Underground tour. We hadden deze tip gekregen en het was zeker de moeite waard! Nadat een grote brand de stad had platgelegd, hadden ze de stad opnieuw opgebouw ter hoogte van de eerste verdieping. Er bleven tunnels over ter hoogte van de originele begane grond en nu geven ze rondleidingen daar. Heel grappig en bijzonder om te zien. Je kon op veel plekken nog de originele ramen en ingangen van gebouwen zien!
Na deze dagen gingen we opweg naar Vancouver voor de laatste dagen hier van m'n reismaatje. Het was echt fantastisch in Amerika en super leuk en gezellig om zo samen rond te reizen!
Grappig is trouwens wel om te merken dat Amerikanen toch anders zijn dan Canadezen, het is niet echt goed uit te leggen.. Denk dat Canadezen meer oprecht vriendelijk zijn dan Amerikanen of zoiets.


De afgelopen dagen heb ik doorgebracht in Whistler, dat stond nog op m'n verlanglijstje. Heel erg leuk daar, zelfs in de zomer. Je kan de pistes zien liggen en kreeg daardoor extra veel zin om weer te gaan skien.. Helaas, moet daarvoor nog wel even wachten. Ik ben hier gaan raften en ziplinen, beide echt geweldig! Verder beetje rondgewandeld, gewinkeld en gechilld. Het was super leuk om weer een paar dagen in de bergen te zijn! Wat ik trouwens niet wist is dat Whistler special gebouwd is voor de Olympische Spelen. Ik dacht dat het al een bergdorpje was wat ze uitgebreid hadden, maar dat bleek dus niet zo te zijn.

Morgen ga ik mijn familie weer zien en donderdag vlieg ik al naar huis! Over precies twee dagen sta ik nu op het vliegveld te wachten totdat mijn vlucht vertrekt. Het is zo raar om te beseffen dat de twee maanden er al bijna opzitten! Ik kijk er opzich wel weer naar uit om thuis te zijn, twee maanden is genoeg wat mij betreft en ben het ondertussen nogal zat om uit een tas te leven ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 1604

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 14 Augustus 2015

Op avontuur in Canada

Landen bezocht: