De eerste indrukken - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Saskia Castenmiller - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Saskia Castenmiller - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Saskia

23 Juni 2015 | Canada, Edmonton

Ik ben nu zo ongeveer twee weken onderweg, tijd voor een reisverslag!


Mijn tas inpakken thuis ging best soepel, met 12,5 kilo in mn backpack op naar Schiphol. Nadat ik met m'n ouders nog een kopje koffie had gedroken, was het toch echt tijd om te gaan. Op naar mijn avontuur in Canada! De vluchten gingen soepel en eenmaal aangekomen op het vliegveld van Vancouver werd ik door de douane onderworpen aan een soort kruisverhoor, niet zo chill als je al veelste lang wakker bent. Maargoed, ik mocht door. Nadat ik mijn tas had opgehaald stonden Leslie en Antoine (familie van mijn opa) me op te wachten. Erg leuk en fijn dat mensen je in een vreemd land van het vliegveld komen halen :) Ze brachten me naar mijn hostel en we zouden de volgende dag weer meeten. Het was wel raar om ineens helemaal alleen te zijn en alles zelf te moeten uitvogelen. In het hostel snel in contact gekomen met twee Australische meiden, was meteen gezellig, biertje gedronken en toch maar een beetje optijd naar bed gegaan.


De eerste dagen in Vancouver hebben Leslie en Antoine me een beetje wegwijs gemaakt in en rond Vancouver. We zijn naar een brug over een grote kloof gegaan (Capilano Suspension Bridge), Grouse Mountain, Granville Island en het Olympisch dorp. Verder ben ik nog naar het aquarium geweest, beetje gewinkeld en de volgende bestemming geboekt. Wat is Vancouver leuk zeg! Een hele relaxte en friendly stad, ik ben erg blij dat ik hier nog terug kom :)


Na een paar dagen gaat mn avontuur verder in Jasper National Park, in de Rocky Mountains. Na een nachtje in de Greyhound bus kwam ik daar in de ochtend vroeg aan, geen idee waar ik heen moest. Dus een ontbijtplekje opgezocht en gaan uitzoeken hoe nu verder. Er ging een shuttle bus naar mijn hostel, prima geregeld dus. Daar aangekomen kon ik nog niet in m'n kamer, maar kwam al snel in gesprek met wat Nederlanders, met wie ik naar Maligne Canyon ben geweest (erg indrukwekkend). De volgende dagen ben ik gaan hiken met andere jongens uit het hostel, paardgereden, gechilld, bij het kampvuur gezeten (hoort er toch een beetje bij in de middle of nowhere daar), en Maligne Lake bezocht. Er was dus erg veel te doen daar en heb nog niet eens alles gedaan! Het grappige is, zoals je altijd op de foto's ziet, dat de meeste meren hier een groene kleur hebben, zeker in de zon kan je dat goed zien. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat komt, zal het eens opzoeken. Jasper is echt een super mooi park, niet heel erg touristisch, dat schijnt in Banff meer te zijn.
In Jasper veel mensen leren kennen en echt een hele leuke tijd gehad! Ook een jongen leren kennen met wie ik hoogstwaarschijnlijk door Amerika ga reizen, dus dat is ook leuk!
Het weer was in Jasper trouwens niet zo geweldig, zon en regen en wolken en niet bijzonder warm, helaas...


Na weer een paar dagen naar Edmonton vertrokken. Dit was een grote tegenvaller. Het hostel was echt niet leuk, geen leuke mensen en uberhaubt niemand om mee om te gaan. Dat was zo'n groot verschil met Jasper! Ik baalde echt dat ik niet langer daar was gebleven. Verder is het ook een saaie stad. Ben wel naar de grootste shopping mall van Noord-Amerika geweest, maar dan heb je de highlights van Edmonton ook wel gehad. Bij de bushalte van Jasper had ik een vrouw leren kennen die ook naar Edmonton ging, dus we hebben nog een dag samen doorgebracht. Beetje door de stad gewandeld en 's avonds zijn we naar een voetbalwedstrijd van de FIFA Women World Cup geweest, USA vs Colombia. Erg leuk om dat mee te maken!


Dat was in grote lijnen zo'n beetje wat ik tot heb gedaan! Natuurlijk nog veel meer dingen meegemaakt enzo, maar dat wordt allemaal wat te veel om hierin te zetten ;)

Het is hier dus heel erg leuk! (behalve Edmonton dan). Vancouver is een geweldige stad, Jasper was ook super leuk en ben benieuwd wat mijn reis me nog allemaal gaat brengen! Wat ik wel erg vermoeind vind, is om steeds weer verder te reizen, nieuwe mensen te leren kennen en een nieuwe plek te leren kennen. Had niet gedacht dat dat zoveel moeite kost.

De volgende bestemming is Calgary, waar Leonie ook naartoe komt, zij gaat twee weken met me mee reizen. Heeeel veel zin in!! :)


Natuurlijk heb ik het een en ander aan wildlife gezien: Zwarte beren, inclusief baby's; Elks, inclusief baby's (soort moose volgens mij), Cayote, Moose, wild schaap (haha), verschillende soorten eekhoontjes en Grisly beren (die waren niet helemaal in het wild, maar toch wel gezien). Het blijft bijzonder dat deze dieren zo vrij rondlopen daar!

Wat me opvalt aan Canada zelf, is dat de mensen heel aardig zijn, iedereen wil je helpen en een praatje met je maken. Het is wel een duur land, vergelijkbaar met Nederland opzich, alleen dat boodschappen doen nog veel duurder is.

Helaas gaat het foto's uploaden niet zo soepel dus hoop dat ik die binnenkort kan uploaden. Maar ga er maar vanuit dat het hier prachtig is. Zeker de Rockies zijn zo mooi!

  • 23 Juni 2015 - 21:34

    Nala:

    Goud!!! Heel veel plezier Sas! XXXX

  • 23 Juni 2015 - 21:38

    Leonie :

    Wat klinkt dat allemaal geweldig zeg!! Tot over 2 dagen!!!!

  • 23 Juni 2015 - 22:31

    Rooskoos:

    Hi sassie! Wauw klinkt goed !! Kus koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 1607

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 14 Augustus 2015

Op avontuur in Canada

Landen bezocht: